Sağlık Bakanlığı bundan 10 sene önce Alo 184 hattını kurarak hastaların haklarını güvenliğini sağlamak ve şikayetlerini dinlemek için kurdu. Sabim adı ile kurulan bu hizmeti birçok vatandaşımız şikayet amacı ile değil bilgi alma amacı ile kullandığı için (açıklamalara göre bu oran % 75 ) bütün vatandaşlarımızın bu uygulamadan haberi olmadığı ortaya çıktı.